Klantenservice Brandhout Weert – FAQ

Bestellen van Brandhout bij Brandhout Weert

Als ik vandaag bestel, wanneer wordt het brandhout geleverd of kan ik het afhalen?
Wanneer u besteld krijgt u van ons een reactie voor de verwachte levertijd. Om de combinatie zo efficiënt mogelijk in te zetten en de CO2 uitstoot zo laag mogelijk te houden kan er een levertijd zijn van 3 weken. Wanneer u een volle vracht besteld kan het zijn dat wij op een andere dag komen leveren.

Wilt u de bestelling komen afhalen. Dit kan ook ’s avonds. Dit wordt altijd in overleg met u gedaan.

Hoe kan ik bestellen bij Brandhout Weert?
Bij voorkeur via de web-winkel. Wanneer het voor u prettiger is kunt u het ook telefonisch doorgeven. Wij zijn bereikbaar op de nummers (Martijn) 06-83770069 en (Pierre) 06-16730861. Normaliter is Martijn de persoon voor het opnemen van de bestellingen.

Betalen

Welke betalingsmethoden zijn er?
– contant bij aflevering (U kunt bij ons niet via PIN of vergelijkbaar systeem betalen)
– via IDeal
– vooruitbetaling via directe bankoverschrijving
– of via de betalingsmethode Tikkie

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
Volgens de wet is bepaald dat prijzen voor levering aan particulieren altijd inclusief BTW worden vermeld. Het BTW tarief is sinds 1 oktober 2012 verhoogd van 19% naar 21%.

Wanneer het hoog en wanneer het lage BTW tarief?

Voor gekloofd brandhout geld het hoge btw tarief van 21%. Het lage btw tarief van 6 % geldt alleen voor onbewerkt rondhout. Dus wanneer u rondhout koopt controleer dan of het lage btw tarief van 6% berekend is.

De (betalings)gegevens:

Brandhout Weert VOF
Laarderweg 70
6003NL Weert

Tel Martijn: 0683770069
Tel Pierre: 0616730861
Fax 0495533995
E-mail info@brandhout-te-koop-limburg.nl
www.brandhout-te-koop-limburg.nl
www.brandhoutweert.nl

Rekening nummer: 577520571
IBAN: NL24ABNA0577520571
BIC: ABNANL2A
Bank: ABN AMRO Bank

BTW Nr: NL853061816B01
KVK Nr: 58489541

Bezorging

Worden er apart transportkosten in rekening gebracht?
JA, wij hebben ervoor gekozen dat transportkosten belast worden op basis van afstand via Maps. Onder de €120 euro bestellingen worden extra transporttoeslagen berekend.

Er worden transportkosten in rekening gebracht. U ziet bij het afrekenen hoeveel deze kosten bedragen wanneer u uw postcode invult.

Plaatsen binnen onze normale regio waarin wij leveren zijn bijvoorbeeld Eindhoven, Heeze, Venlo, Meijel, Kelpen Oler, Grathem, Roermond, Sittard, Geleen, Geldrop, Maaseik, Lommel, Hamont, Budel, Kinrooi, Maasbracht, Linne, Veldhoven, Asten, Someren, Neerkant, Liessel, Heythuyzen, Baexem, Heel, Panheel,  Ospel, Nederweert, Ittervoort, Ell, Hunsel, Valkenswaard, Neeroeteren, Kessenich en Dilsen – Stokkem.

Leveren jullie door heel Nederland?
Nee, ons leveringsgebied bestrijkt de regio Weert met een maximum van 50 km, via Google Maps Routeplanner bepaald via onze site. Wilt u toch perse dat wij leveren zullen we u een voorstel doen.

Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
U ontvangt een e-mail of telefonisch contact met de verwachte levertijd. Wij proberen op een nauwkeurigheid van 2 uur een leveringstijdstip te bepalen. Er wordt op zaterdag geleverd tussen 7.00 en 20.00 uur. Ook kan het zijn dat wij u telefonisch benaderen om afwijkende tijden of dag te overleggen. Het komt voor dat wij de planning niet halen om diverse redenen. Dan proberen wij u telefonisch op tijd in te lichten over het latere tijdstip diezelfde of andere dag.

Moet ik aanwezig zijn bij bezorging?
Dit is niet noodzakelijk. Wanneer wij weten waar de bestelling moet staan kunnen wij deze op de aangegeven plaats storten, mits goed bereikbaar. Deze service is uiteraard alleen mogelijk met vooraf betaling via telebankieren, Tikkie of Pay Pal.

Met welke auto komen jullie?
Wij maken gebruik van een bedrijfswagen (kipper) met (kip)aanhanger. De combinatie is 11 meter lang en 2.2 meter breedt. Deze is bijna overal toegankelijk. Voor het los gestorte hout beschikken wij over een kipper of werken met kiepbakken.

Is het mogelijk om op een specifieke tijd en dag te leveren?
Wij leveren normaal op zaterdagen en proberen zo veel mogelijk met uw wensen rekening te houden. Maar wij kunnen ervoor kiezen bij volle vrachten om hier van af te wijken in overleg met u.

(volle vracht betekend 15 m3 los gestort.)

Afhalen

Is het ook mogelijk om mijn bestelling zelf af te halen?

JA dit kan MAAR wij nemen geen verantwoording voor welke schade dan ook.  Overbelading, schade aan aanhanger of auto of schade als gevolg van laden en onwettelijke handelingen komen volledig voor eigen risico en rekening. U blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk. Afhalen kan ook ’s avonds en altijd na telefonische afspraak met Pierre 06 16730861.

Retour mogelijkheden.

Kan ik een artikel dat reeds is aangeschaft retourneren?
U kunt uw bestelling binnen 8 dagen retour zenden in oorspronkelijke en onbeschadigde staat. Kosten voor verzending of ophalen komen voor uw eigen rekening. Het retourbedrag wordt 5 werkdagen na ontvangst van de retourzending op de door u aangegeven rekening teruggestort. Of u krijgt het contant terug op het moment dat wijzelf de artikelen komen halen. Wanneer u wenst om het door ons te laten ophalen ontvangt u van tevoren een voorstel voor de transportkosten.

Administratieve vragen

Wat is de betalingstermijn bij vooruitbetaling?
Indien wij binnen 14 dagen na verzending factuur via de mail de betaling niet ontvangen hebben vervalt de bestelling. Brandhout Weert behoudt zich het recht om deze aanbieding dan volledig te annuleren en eventueel de huidige dagprijzen te hanteren voor dezelfde bestelling die eventueel daarna volgt.

Ik heb een vraag over de factuur, wie moet ik aanspreken bij Brandhout Weert?
U kunt naar info@brandhout-te-koop-limburg.nl mailen of het nummer 06-16730861 (Pierre) bellen.

Ik ben niet geheel tevreden en heb een klacht, waar kan ik terecht bij Brandhout Weert?
U kunt uw klacht mailen naar info@brandhout-te-koop-limburg.nl of bellen met Martijn 06-83770069. Wij zullen er alles aan doen om uw klacht zo goed mogelijk naar ons beiden tevredenheid op te lossen.

Zijn mijn gegevens veilig wanneer ik deze aan u verstrek?
Ja. Uw gegevens zullen door Brandhout Weert NOOIT gedeeld worden met andere bedrijven. Uw gegevens worden uitsluitend binnen ons bedrijf Brandhout Weert VOF gebruikt. Wij maken totaal geen gebruik van partnermail o.i.d. Uw e-mail of adres gegevens worden NOOIT door ons met derden gedeeld. Ook updaten wij ons besturingssysteem van de site regelmatig om misbruik te voorkomen.

Staan de prijzen vast gedurende het jaar bij Brandhout Weert?
Nee, omdat wij proberen de prijzen zo laag mogelijk te houden wordt de prijs wekelijks gecontroleerd en eventueel aangepast. Het kan dus zijn dat dezelfde 2m3 brandhout een week later goedkoper of duurder is geworden. Dit is afhankelijk van het aanbod van onze leveranciers. Zij werken met weekprijzen.

Overige vragen

Is de kwaliteit altijd hetzelfde?
Hout is een natuurproduct. Wij streven ernaar om altijd de hoogst mogelijke kwaliteit te leveren. Houdt er rekening mee dat kleur, vorm, grootte etc. kunnen verschillen tussen de  leveringen. Omdat brandhout maken mensenwerk is kunnen wij niet garanderen dat elke pallet exact hetzelfde er uit ziet of verwerkt is.

Hoe moet ik het hout opslaan?
Het is voor de kwaliteit en uw stookplezier belangrijk dat het brandhout droog (liefst van de grond af) wordt opgeslagen. Vrij toegankelijk voor de wind. Briketten dienen droog in bij voorkeur binnen opgeslagen te worden. Een tuinhuisje of garage is voldoende.

Mijn vraag staat er niet bij. Mail uw vraag naar info@brandhout-te-koop-limburg.nl